18 نوع از تجهیزات نورپردازی که باید بدانید

18 نوع از تجهیزات نورپردازی که باید بدانید سه نوع اصلی از تجهیزات نورپردازی عکاسی، نورهای پیوسته، استروب ها و اصلاح کننده ها هستند. چراغ های پیوسته همیشه روشن هستند و نور ملایمی تولید می کنند. استروب ها فلاش هایی هستند که می توانند دستی یا TTL باشند. و اصلاح کننده ها جهت، شدت یا کیفیت نور را تغییر می دهند.

هر نوع نورپردازی مزایا و معایبی دارد. بنابراین مهم است که قبل از خرید درک کنید که هر کدام چگونه کار می کنند. این راهنما هر آنچه در مورد تجهیزات نورپردازی تئاتر عکاسی نیاز دارید را به شما آموزش می دهد. بنابراین می توانید تصمیمی آگاهانه بگیرید و شروع به گرفتن عکس های شگفت انگیز کنید!

1. نورپردازی بارق

نورهای استروب نوعی فلاش هستند که بر دنیای نورپردازی استودیویی تسلط دارند. وقتی در مورد چراغ های استودیویی صحبت می کنیم اغلب به چراغ های بارق فکر می کنیم.

یک چراغ بارق می تواند یک سر مونو باشد، مانند Neewer Vision 4 300W. باتری و نور را در یک واحد جمع و جور جای می دهد. یا می تواند چراغی باشد که باید به باتری پرقدرت وصل شود.

با هر دوی این نوع استروب ها می توان قدرت خروجی فلاش را کنترل کرد. توان آنها را می توان در وات-ثانیه اندازه گیری کرد. و برخی موقعیت‌های نورپردازی استودیویی به خروجی فلاش بیشتری نسبت به بقیه نیاز دارند.

به عنوان مثال، عکاسی از غذا یا عکاسی محصول ممکن است به یک نور با قدرت 400 یا 500 وات نیاز داشته باشد. این به این دلیل است که صحنه معمولاً کوچک است. یک نمونه بارق برای استفاده، Godox SK400II است.

یک صحنه بسیار بزرگتر، مانند یک پرتره گروهی، ممکن است نیاز به نورهای دو برابر یا اضافی داشته باشد.

هنگام خرید یا اجاره تجهیزات نورپردازی تئاتر بارق، باید مطمئن شوید که می توانید آن را به دیوار استودیو وصل کنید بدون اینکه نور را قطع کنید. اما برخی از بارق ها نیازی به وصل شدن ندارند. مواردی هستند که با باتری کار می کنند و می توانند در فضای باز نیز استفاده شوند.

این روزها می توانید یک بارق قدرتمند را با قیمت پایین خریداری کنید. این قدرت نیست که یک بارق را گرانتر از دیگری می کند. این اغلب به کیفیت ساخت، دوام و کیفیت و قوام خروجی فلاش مربوط می شود.

با چراغ‌های بارق، به یک دستگاه همگام‌سازی نیاز دارید تا به شما کمک کند بارق خود را با دوربینتان همگام‌سازی کنید.

2. روشنایی مداوم

نورهای پیوسته برای عکاسی که به عنوان «چراغ های داغ» نیز شناخته می شوند، «چشمک نمی زنند». بلکه منبع نور ثابتی هستند. آنها به شما اجازه می دهند قبل از اینکه شاتر را فشار دهید دقیقاً چگونه نور روی سوژه شما می افتد.

این یک مزیت بزرگ برای عکس های محصول یا سایر انواع عکاسی از طبیعت بی جان است. اما نورپردازی مداوم به اندازه واحدهای فلاش محبوب نبوده است.

اینها قدرت کمتری دارند. و تطبیق نور با سایر منابع نور محیطی که می توانند بر صحنه تأثیر بگذارند یک چالش است.

یکی دیگر از معایب این است که آنها می توانند بسیار گرم شوند. از این رو نام مستعار "چراغ های داغ" است.

مانند این چراغ های VILTROX 2، چراغ های LED چهره روشنایی مداوم را تغییر داده اند. آنها مانند سایر روشنایی های مداوم گرم نمی شوند و کیفیت بالایی از نور ثابت را ارائه می دهند.

بهترین تجهیزات روشنایی LED هزاران دلار قیمت دارد. آنها با قیمت بهترین بارق ها رقابت می کنند.

3. چراغ های سرعت

اسپیدلایت ها فلاش های کوچکی هستند که در داخل و خارج از استودیو استفاده می شوند. آنها نور را فراهم می کنند یا در مورد نور روز در فضای باز، نور پرکننده را اضافه می کنند.

آنها منبع تغذیه نسبتا ضعیفی در مقایسه با روشنایی بارق هستند. آنها حدود 1/4 توانی را که یک بارق متوسط ​​می تواند تولید کند، ساطع می کنند.

آنها همچنین به دلیل اندازه کوچک خود یک پرتو باریک نور تولید می کنند. این می تواند منجر به سایه های سخت تر و ظاهر مصنوعی تر شود.

همانطور که گفته شد، آنها نسبتاً ارزان هستند. چندین نورافکن که در کنار هم استفاده می شوند می توانند نور استودیویی عالی ایجاد کنند. آنها همچنین گزینه ای سبک و قابل حمل با تطبیق پذیری زیاد ارائه می دهند.

Speeedlightهایی مانند Neewer TT560 با بسیاری از برندهای دوربین DSLR سازگار هستند. همچنین می‌توانید گران‌تر و مخصوص دوربین‌ها را بخرید. به عنوان مثال می توان به اسپیدلایت نیکون SB-700 اشاره کرد.

چراغهای سریع را می توان روی Hotshoe دوربین خود نصب کرد تا یک فلش دوربین را فراهم کند. برای بهترین نتیجه ، چراغهای سریع باید به یک پایه سبک بپیوندند و از دوربین خارج شود.

اصلاح کننده برای نورپردازی استودیو

اصلاح کننده نوعی لوازم جانبی نور است که به منبع نور استودیو شما متصل می شود. این به شما کمک می کند نور خود را کنترل و شکل دهید. مگر اینکه بخواهید از نور مستقیم و سخت استفاده کنید، برای استفاده از منبع نور خود به یک اصلاح کننده نیاز دارید.

و اصلاح کننده ای که انتخاب می کنید به هدف شما برای تصویر بستگی دارد. برای مثال، اگر از مواد غذایی عکاسی می کنید، در 99 درصد مواقع، نوری ملایم و پراکنده می خواهید.

مانند تصویر نوشیدنی زیر ، نور سخت و مستقیم لحظات خود را دارد. اما می تواند باعث شود مواد غذایی سرد ، دور ، چرب و ناآگاهانه به نظر برسند. یک نور نرم سایه های نرم به شما می دهد و بهترین خصوصیات را در موضوع خود به ارمغان می آورید.

4. سافت باکس

یک سافت باکس می تواند مربع، مستطیل یا هشت ضلعی باشد، مانند سافت باکس چتر 47 اینچی Neewer. در مورد دوم، به عنوان octobox شناخته می شود

سافت باکس ها احتمالاً محبوب ترین اصلاح کننده های استودیویی هستند. این به دلیل نور نرم و پراکنده آنها است.

این کیفیت جذاب نور برای اکثر ژانرهای عکاسی بسیار خوب عمل می کند. می توانید از آن برای هر چیزی از پرتره گرفته تا غذا استفاده کنید.

5. استریپ باکس

نوار باکس یک سافت باکس مستطیلی و بسیار باریک است. برای عکاسی که به یک پرتو باریک و طولانی از نور مداوم نیاز است، مانند عکاسی از مشروب، ایده آل است. یک گزینه محبوب جعبه نوار Godox است.

همچنین وقتی پشت سوژه پرتره قرار می گیرد، می تواند به طور موثری نور حاشیه ای ایجاد کند. پرتو نور باریک تر است. و به همین دلیل، هنگام استفاده از جعبه نواری، می توانید کنترل بیشتری روی مکان تابش نور داشته باشید.

6. چتر

چتر یکی دیگر از اصلاح کننده های رایج است. همیشه بهترین نتایج نورپردازی استودیویی را در مقایسه با سایر اصلاح کننده ها ایجاد نمی کند. آنها به رنگ نقره ای یا سفید هستند.

نور به داخل چتر شلیک می شود تا آن را به صحنه منعکس کند. این به شما کمک می کند یک منبع نور بزرگتر و در نتیجه نرم تر ایجاد کنید.

مشکل روشنایی چتری این است که نور تمایل به ریختن دارد. بنابراین کار با چترها سخت تر است.

7. Shoot Through Umbrella

یک چتر تیراندازی از مواد شفاف ساخته شده است. همچنین برای رسیدن به نور ملایم تری به داخل این چتر شلیک می کنید. اما جهت گیری یک چتر معمولی را به شما نمی دهد.

برخی از اینها تقریباً مانند یک سافت باکس عمل می کنند، مانند این چتر نیمه شفاف Neewer. این یک اصلاح کننده ترجیحی است که توسط عکاسان مشهور پرتره مانند Annie Leibovitz استفاده می شود. آنها از آن برای نور فوق العاده نرمی که ارائه می کند استفاده می کنند.

در مورد عکاسی پرتره خلاق، این می تواند بسیار چاپلوس کننده باشد. اما ممکن است نور با عکس‌های دیگر، مانند غذا یا محصولات، خیلی صاف باشد.

8. ظرف زیبایی

ظرف زیبایی یک اصلاح کننده عالی برای عکاسی پرتره، زیبایی و مد است. یک ظرف زیبایی به شما کمک می کند تا ویژگی های صورت را بسازید و چراغ های گیره ای زیبا ایجاد کنید. و به دلیل شکل منحصربفردش نور را از همه زوایا روشن می کند.

9. بازتابنده ظرف

هنگامی که شما یک لامپ بارق مانند یک تک سر می‌خرید، اغلب یک بازتابنده ظرف گنجانده می‌شود. تجهیزات نورپردازی تئاتر آنها یک اصلاح کننده نور استاندارد هستند که به بارق شما متصل می شوند.

آنها برای طیف گسترده ای از ژانرها در عکاسی مفید هستند. آنها نور بسیار سخت و جهت دار ایجاد می کنند. به طور معمول، آنها با انواع شبکه ها استفاده می شوند

10. شبکه ها

توری ها در اندازه ها و اشکال مختلفی وجود دارند. آنها پیوستی هستند که می توانید با سایر اصلاح کننده ها برای ایجاد نور با درجه کنتراست بیشتر استفاده کنید.

برخی از این شبکه‌ها از مواد سخت ساخته شده‌اند و می‌توان آن‌ها را به بازتابنده ظرف یا ظرف زیبایی متصل کرد. یا می توانند نرم باشند و به قسمت جلوی سافت باکس یا استریپ باکس متصل شوند.

در مورد یک شبکه سخت، آنها اغلب در یک الگوی لانه زنبوری مانند گودوکس و اندازه های مختلف هستند. هدف از شبکه افزودن کنتراست و کنترل کیفیت نور و ناحیه تحت پوشش است.

11. اسنوت

snoot یک اصلاح کننده بسیار خاص است. این به شما امکان می دهد یک پرتو نور بسیار متمرکز ایجاد کنید.

زمانی که می خواهید نور متمرکزی را به یک منطقه بسیار خاص بتابانید، برای عکاسی روی میز بسیار مفید است. به عنوان مثال می توان نور پس زمینه یا برجسته کردن پر کردن همبرگر را نام برد.

12. C-استند

استندهای C (غرفه های قرن) در هر استودیو ضروری است. آنها برای تنظیم اصلاح کننده های شما، نگه داشتن بازتابنده ها و دیفیوزرها یا حتی نصب دوربین روی مجموعه شما استفاده می شوند. Neewer Pro C-stand محبوب است.

هر عکاس حرفه ای چندین پایه C در استودیوی خود دارد. برای مشاغل بزرگ، حتی بیشتر اجاره می دهند.

13. نور سنج

برای تنظیم قدرت روشنایی و رسیدن به نوردهی مناسب به نورسنج نیاز دارید. این نورسنج URCERI محبوب است.

نورسنج به شما امکان می دهد ببینید آیا نور کافی روی صحنه شما می افتد یا خیر. به این ترتیب، می توانید تنظیماتی را در خروجی فلاش یا دیافراگم خود انجام دهید.

14. بازتابنده

بازتابنده های نقره و طلا در اشکال و اندازه های مختلف. هدف آنها تأثیرگذاری بر سایه ها در یک صحنه است.

طلا کمی به صحنه شما گرما می بخشد. نقره صحنه روشن تری نسبت به آنچه که با یک کارت پرش سفید ایجاد می شود ایجاد می کند.

15. دیفیوزرها

علاوه بر استفاده از اصلاح کننده صحیح، ممکن است نیاز به انتشار منبع نور خود نیز داشته باشید. هنگام خرید کیت بازتابنده، معمولاً یک دیفیوزر گنجانده می شود.

شما همچنین می توانید یک دیفیوزر DIY از یک پرده دوش نیمه شفاف یا مواد نیمه شفاف ایجاد کنید.

16. Gobos و پرچم

Gobo مخفف "Go-Between" است. برای تغییر شکل آن در مقابل منبع نور قرار می گیرد. می توان از آن برای محدود کردن نور یا ایجاد یک الگو استفاده کرد.

به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد مقداری از نوری که به نان همبرگر برخورد می کند را کاهش دهید و لکه ای درخشان ایجاد کنید. این به عنوان "هات اسپات" شناخته می شود.

شما می توانید یک مجموعه پرچم یا یک کیت گوبوس بخرید. اما آنها می توانند کمی در سمت گران قیمت باشند. در عوض می توانید با بریدن اشکال از یک تکه مقوای سیاه یا هسته فوم، خودتان را بسازید.

برای ایجاد یک دسته می توانید یک سیخ چوبی وصل کنید. و سپس می توانید آن را در جایی که به آن نیاز دارید نگه دارید تا نور را تحت تأثیر قرار دهد.

17. ژل

ژل ها روشی بسیار ارزان و مفید برای تصحیح رنگ هنگام عکاسی در شرایط نوری کمتر از حد مطلوب هستند.

برای مثال، ممکن است از چراغ هایی استفاده کنید که دمای رنگ متفاوتی دارند. می توانید با قرار دادن رنگ ژل مناسب روی اصلاح کننده خود آنها را مطابقت دهید.

همچنین می توانید از ژل ها خلاقانه استفاده کنید. آن‌ها می‌توانند مقداری رنگ به تصاویر شما بیافزایند بدون اینکه به نظر برسند فیلتری اضافه شده است.

18. چک کننده رنگ

چک‌کننده رنگ وسیله‌ای است که به شما کمک می‌کند تا رنگ‌های دقیقی را در تصاویر خود دریافت کنید. Datacolor SpyderCHEKR یک گزینه نسبتا ارزان است.

اگر تجهیزات نورپردازی تئاتر خود را با هم ترکیب کنید، بسیار مفید است. همچنین به شما کمک می کند تا تعادل سفیدی مناسبی را در تصاویر خود داشته باشید.

برای استفاده از جستجوگر رنگ، با قرار دادن آن در صحنه خود یک عکس بگیرید. باید جایی باشد که نور خیلی روشن نباشد اما در سایه نباشد.

و هنگامی که تصحیح رنگ خود را در پس پردازش انجام می دهید، می توانید تصاویر خود را مطابقت دهید. فقط رنگ مناسب را در تصویر دارای جستجوگر رنگ انتخاب کنید.