پیانو دیجیتال چیست و چگونه می تواند به من کمک کند بهتر بنوازم؟

پیانو دیجیتال چیست و چگونه می تواند به من کمک کند بهتر بنوازم؟ بیایید با تعریف پیانو آکوستیک، یکی از رایج ترین آلات موسیقی در تاریخ، شروع کنیم. یک پیانو شامل یک سری سیم است که روی یک قاب فلزی کشیده شده است. این سیم ها توسط چکش های پوشیده از نمد متصل به صفحه کلید زده می شوند. ارتعاش سیم‌ها، همراه با طنین یک صفحه صوتی چوبی، صدای پیانو را ایجاد می‌کند. با این حال، عوامل زیادی وجود دارد که باید برای صدای خوب یک پیانو، از جمله اتاقی که در آن قرار دارد، دما و رطوبت و کیفیت طراحی آن، کنار هم قرار گیرند.

یک پیانوی دیجیتال اکثر این مشکلات را با جایگزین کردن سیم‌ها با نمونه‌های کلیددار حل می‌کند - ضبط دیجیتالی یک پیانوی آکوستیک. کالا موزیک از آنجایی که هیچ سیم یا صفحه صدا وجود ندارد، ساز بسیار فشرده تری است. قیمت پیانوهای دیجیتال از زیر صد دلار تا چندین هزار دلار متغیر است. قیمت به کیفیت هر ساز بستگی دارد: صدای نمونه ها، "احساس" واقعی صفحه کلید، و کیفیت بلندگوها و کابینت. بسیاری از سازها شامل صداهای اضافی فراتر از صداهای معمولی پیانو هستند و به شما امکان می دهند صداهای تکی یا لایه هایی از صداهای مختلف را اجرا کنید.

کیفیت حیاتی هر پیانوی دیجیتالی، اکشن کیبورد است. تقریباً تمام پیانوهای دیجیتال دارای 88 کلید هستند، اما هیچ کدام نمی توانند دقیقاً با عملکرد مکانیکی یک صفحه کلید معمولی مطابقت داشته باشند. تولیدکنندگان مختلف از روش‌های متفاوتی برای اعمال وزن برای تکرار «احساس» واقعی استفاده می‌کنند. اما باید تصمیم بگیرید که آیا احساس یک صفحه کلید کالا موزیک خاص را دوست دارید: آیا مقاومت خیلی سبک است یا خیلی سنگین؟ آیا هنگام رها شدن کلیدها به موقعیت خود برمی گردند؟ آیا تنظیمات مکانیکی یا الکترونیکی وجود دارد که بتوانید انجام دهید؟

کیبورد تنظیم کننده چیست و چرا من آن را می خواهم؟

اگر می‌خواهید آهنگ‌ها را با همراهی کامل به تنهایی پخش کنید، ممکن است یک کیبورد تنظیم‌کننده برای شما ایده‌آل باشد. کالا موزیک این سازهای قابل توجه بهترین ویژگی های سینت سایزرها و ترتیب دهنده ها یا "همراهی خودکار" (صدای سازهای پشتیبان) را با هم ترکیب می کنند. با صفحه کلید تنظیم کننده می توانید به سرعت یک سبک و فرم آهنگ را انتخاب کنید، سپس شروع به پخش کنید. لوازم الکترونیکی پیچیده کیبورد دست چپ و تغییرات ملودی شما را با آهنگ های پشتیبان با صدای واقعی دنبال می کند و صدای کل یک گروه را به سبکی که می خواهید به شما می دهد.

این ترکیبی از صداهای سازهای پشتیبان (مانند باس، درام، هورن، و غیره)، پیشرفت آکورد و ریتم هایی است که متناسب با ژانرهای موسیقی خاص مانند راک، ریتم و بلوز، لاتین، کانتری، جاز، تکنو و غیره است. این سبک‌های همراهی خودکار به شما امکان می‌دهد در حین لذت بردن از اجرای کامل موسیقی، روی نواختن خود تمرکز کنید. حتی تنظیم‌کننده‌های سطح ابتدایی ده‌ها سبک، به‌علاوه صدای پیانو و حتی صدای دی‌جی/تکنو را ارائه می‌دهند.

زمانی که در ابتدا به عنوان سیستم های سرگرمی خانگی تصور می شد، کیبوردهای تنظیم کننده اکنون واحدهای قدرتمند و قابل حملی هستند که توسط بسیاری از ترانه سرایان و هنرمندان ضبط محبوب استفاده می شود. قیمت کیبوردهای تنظیم کننده از کمتر از 100 دلار تا 3000 دلار یا بیشتر است. برخی از مدل‌ها دارای ورودی میکروفون، میکسر دیجیتال یا صفحه‌ای هستند که متن یا نت آهنگ را نمایش می‌دهد.

کیبوردهای تنظیم کننده در چندین فرمت کلیدی موجود هستند. کالا موزیک برخی از آنها دارای 61 کلید فنری هستند (که "سبک مصنوعی" نامیده می شود). سایرین دارای 76 کلید نیمه وزن هستند - تعادلی بین کلیدهای ارگ و صفحه کلید واقعی پیانو. در نهایت، تعداد کمی از آنها دارای 88 کلید سبک پیانو کاملاً وزنی هستند، درست مانند یک پیانوی دیجیتال. برای اطلاعات بیشتر در این مورد به بخش بالا مراجعه کنید.

MIDI چیست و چه چیزی باید در مورد آن بدانم؟

k22126 MIDIMIDI (رابط دیجیتال ابزار موسیقی) نرم‌افزار و سخت‌افزار شبکه‌ای است که به آلات موسیقی الکترونیک امکان اتصال و ارتباط با رایانه را می‌دهد. MIDI همه چیز را از نوع کابل ها و دوشاخه های مورد استفاده گرفته تا سایر اطلاعات موسیقی مانند حجم صدا، مدت زمان نت، خم شدن زیر و بم و مدولاسیون را پوشش می دهد. اگر قصد دارید صفحه کلید خانگی خود را به یک ماژول صدای اضافی یا رایانه متصل کنید، باید بدانید که جک MIDI Out روی صفحه کلید به جک MIDI In واحد دیگر وصل می شود و بالعکس. این رایج ترین خطای است که افراد (حتی حرفه ای ها) هنگام اتصال دنده MIDI مرتکب می شوند! بسیاری از تجهیزات جدید داده های MIDI را از طریق کابل USB منتقل می کنند کالا موزیک فرآیند اتصال را ساده می کند.

چگونه صفحه کلید پیانو/تنظیم کننده دیجیتال خود را تقویت کنم؟

تقریباً همه پیانوهای دیجیتال دارای آمپلی فایر و بلندگو هستند. کیفیت این قطعات یکی از موارد مهمی است که هنگام انتخاب یک پیانو دیجیتال برای خانه خود باید در نظر بگیرید. بسیاری از کیبوردهای تنظیم کننده بلندگوهای داخلی نیز دارند. هر نوع صفحه کلیدی که دارید، ممکن است برای شنیدن ساز خود در یک اجرا به تقویت بیشتری نیاز داشته باشید. کالا موزیک در این مورد، به یک تقویت کننده صفحه کلید نیاز دارید. برای اطلاعات بیشتر به راهنمای خرید آمپر کیبورد مراجعه کنید.

هر نوع صفحه کلیدی که دارید، اگر آن را برای نواختن به مکان جدیدی ببرید (مانند مدرسه، کلیسا، مهمانی و غیره)، باید مطمئن شوید که تقویت کافی برای شنیدن ساز خود دارید. ممکن است متوجه شوید که بلندگوهای داخلی پیانو شما به اندازه کافی قدرتمند نیستند که صدا را به ردیف عقب منتقل کنند یا حتی از صدای گروه کر شنیده شوند. سپس مطمئناً به تقویت اضافی نیاز خواهید داشت!